Jak správně sedět

Pánev s křížovou kostí je základem páteře. Při stání a sezení má proto správná poloha pánve rozhodující význam pro celá záda. Sezení je pro páteř zásadně větší zátěž. Aby byla i při sezení zachována optimální linie zatížení – tvar dvojitého S, musíme držet pánev pokud možno ve stejné poloze jako při vzpřímeném stoji. Obvyklé vodorovné plochy na sezení ztěžují tuto polohu pánve – sedíme za sedacím hrbolem na kostrči. Horní část těla se hroutí a my visíme, tak řečeno, v našich svalech a vazech. Toto «držení» pociťujeme jako docela příjemné, po delší dobu je však všechno jiné než zdravé. Protože ploténky jsou jednostranným tlakem ohroženy, svaly a vazy se stálým tahem natahují, orgány se stláčejí a omezuje se dýchací prostor. Prokrvení a zásobování tkáně živinami už není zaručeno, dochází k přepínání, opotřebení a únavě. Tvar originálního gymnastického míče PEZZI podporuje účinně správné postavení pánve a vzpřímené držení těla. Sedíte správně a trénujete současně Vaše zádové svalstvo – bez námahy a potu.


Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.